Päivitetty 29.08.2015

Tiedote 31.7.2015: hallitukseen muutoksia

logoTiedote 31.7.2015

Rescueyhdistys Kulkurien hallituksessa tapahtuu vaihdos, kun perustajajäsenemme ja hallituksen varapuheenjohtaja Taija Jolanki irtaantuu tehtävistään 31.7.2015. Taijan tilalle hallitukseen nousee ensimmäinen varajäsen Johanna Lisko.

Taijan käsiala on näkynyt vahvana yhdistyksen toiminnassa alusta lähtien. Hänen visionäärisyytensä ja innovatiivisuutensa ovat olleet merkittävässä roolissa Kulkurien taipaleella. Taijan panos Kulkurien nousemiseen yhdeksi merkittävimmistä eurooppalaisista eläinsuojeluyhdistyksistä on vailla vertaansa. Kulkuri-vuosiensa aikana Taija on vaikuttanut paitsi lukuisten koirayksilöiden paremman elämän edesauttamisessa, myös etenkin kansainvälisen vaikuttamisen kentällä luoden merkittäviä kontakteja ympäri Euroopan ollen mukana mm. Rabies-kirjelmässä (23.01.2014) lukuisissa vetoomuksissa, kuten mm. eläinterveysasetukseen liittyvässä Wild animals –kokonaisuudessa.

Taija on ollut luomassa Kulkurien tärkeimpiä projekteja, ja hän on ollut alkuunpaneva voima kunnianhimoiselle Rosiori de Vede-massasterilointiprojektille. Hänen kauttaan yhdistys on myös löytänyt monia tärkeimmistä tämän päivän yhteistyötahoistaan, mm. Luiza Mandrun ja Doina Vellan. Taija on myös luonut mm. Kulkurien verkkokaupan, eettiset lahjakortit ja ylläpitänyt kuukausittaista ammattimaista uutiskirjettä, vain muutaman asian mainitakseni.

Mikä kuitenkin ehkä kaikkein tärkeintä, pitkälle Taijan ansiosta Kulkureissa vallitsee tänä päivänä sellainen ajatusmaailma, joka kantaa sitä yli vaikeiden hetkien ja tekee jokapäiväisestä arjesta sujuvaa. Yritysmaailmasta tutun prosessiajattelun ja työmoraalin soveltaminen vapaaehtoisvoimin toimivaan yhdistykseen on ollut käänteentekevää ja ainutlaatuista. Se tekee Kulkureista intensiivisen, reaaliajassa toimivan dynaamisen yhdistyksen, jossa ei jatkossakaan tulla väistämään uusia aluevaltauksia ja ennakkoluulottomia ideoita. Moni Kulkureissa on saanut oppia Taijalta paljon uusia asioita ja saanut niistä kimmokkeita tehdä asioita vielä paremmin yhteisen hyvän eteen.

Optimistitisuutensa ja järkkymättömän ongelmanratkaisukykynsä kanssa Taija on ollut oleellinen osa niin aktiiveja kuin hallitustakin. Taijan läsnäolo tulee värittämään pitkään muistojamme lukuisista yhteisistä tapahtumista, Romanian matkoista, kokouksista ja jokapäiväisestä aktiivien tekemästä työstä kulissien takana.

Taija siirtyy nyt kohti uusia, upeita haasteita. Haasteita, joista varmasti kuulemme jatkossa enemmän ja jotka osaltaan tulevat koskettamaan myös Kulkurien toimintaa.

On tullut aika kiittää, mutta mikään sana ei tunnu riittävän suurelta. Niinpä voin vain toivoa, että tiedät, miten valtavasti arvostamme sinua ja kaikkea tekemääsi työtä Kulkurien eteen. Haikeuden keskellä lohduttaa tieto siitä, että tulet varmasti sydämeltäsi Kulkurina kulkemaan rinnallamme vastakin ja polkumme kulkevat lähekkäin toisiamme.

taija_kulkurit

Kuvassa Taija Jolanki

“Never say goodbye, because goodbye means going away and going away means forgetting.

― J.M. Barrie, Peter Pan

Rescueyhdistys Kulkurien puolesta,