Päivitetty 29.12.2015

Tiedote 19.10.2015: Kehityssuunnitelma ja -sopimus Suflete Dragin kanssa

Tiedote 19.10.2015Kulkurit logo

Rescueyhdistys Kulkurit ry solmii kehityssuunnitelman ja -sopimuksen Asociatia Suflete Dragin kanssa

Rescueyhdistys Kulkurit ry:n ja pitkä-aikaisen yhteistyökumppanin Asociatia Suflete Dragin välille on solmittu kehityssuunnitelma- ja sopimus. Kehityssuunnitelman ja -sopimuksen tarkoituksena on pyrkiä parantamaan eläinten oloja tarhalla, mahdollistaa tehokkaampi adoptioprosessi sekä tukea Asociatia Suflete Dragin henkilöstöä. Kyseessä on pilottisopimus, jonka toimiessa käytäntöä voitaisiin käyttää muidenkin yhteistyötahojen kanssa kulloiseenkin tarpeeseen.

Vaikeuksia koiratarhoilla Romaniassa aiheuttavat usein tarhojen ylitäyttäminen ja sitä myöten koirien tarpeellisen hoidon takaamisen hankaluus. Kun koiria kertyy tarhalle liikaa, ei niiden asianmukaisesta ja yksilöllisestä hoidosta pystytä enää huolehtimaan kunnolla. Romanian tilanteen kaltaisessa tilanteessa on koirien tarhalle ottamatta jättäminen kuitenkin äärimmäisen vaikeaa, sillä eläimiä hylätään tarhojen porteille asti.

Sopimuksessa ja kehityssuunnitelmassa Asociatia Suflete Dragin kanssa on aikataulutettuja toimenpiteitä ja yhteisiä periaatteita siitä, miten saamme koiramäärää tarhalla vähennettyä ja sitä kautta turvattua koirien hyvinvoinnin. Tavoitteena on myös lisätä tietoisuutta koirien kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, stressistä ja keskinäisestä käyttäytymisestä.

Olemme Rescueyhdistys Kulkurit ry:ssä sitoutuneet auttamaan yhteistyökumppaniamme tavoitteisiin pääsemisessä, ja pyrimme osaltamme ylläpitämään tehokasta ja laadukasta adoptioprosessia, jotta mahdollisimman monelle koiralle löytyisi koti Suomesta.

Haluamme sopimuksen ja suunnitelman avulla edistää vastuullista eläinsuojelutyötä sekä tukea yhteistyökumppaneitamme heidän työssään ja kehityksessään eläinsuojelijoina.

Toiminnanjohtaja Salla Honkapää
salla.honkapaa@kulkurit.fi