Päivitetty 29.11.2015

Tiedote 12.10.2015: Toiminnanjohtajan palkkaus ja muutokset hallituksessa

Kulkurit_logo_vihrea_taustaTiedote 12.10.2015

Salla Honkapäästä Rescueyhdistys Kulkurit ry:n toiminnanjohtaja

10.10.2015 pidetyssä jäsenkokouksessa on äänestetty yksimielisesti toiminnanjohtajan palkkauksen puolesta. Rescueyhdistys Kulkurit ry:n hallitus on valinnut toiminnanjohtajaksi Salla Honkapään, joka aloittaa tehtävässään 13.10.2015.

Rescueyhdistys Kulkurit ry on kehittynyt toiminnassaan nopeasti, ja yhdistys on nyt tilanteessa jossa vapaaehtoistyön mittavatkaan resurssit eivät riitä nykyisen toiminnan pyörittämiseen, vaan lisäksi tarvitaan palkattu työntekijä. Kulkurien toiminta on kasvanut räjähdysmäisesti alusta lähtien, mutta erityisesti kuluvan vuoden aikana vauhti on kiihtynyt sellaiseksi, että yhdistyksessä koettiin vahvasti, että työntekijän palkkaaminen on ainoa tapa vastata kysyntään ja taata nykyisen toiminnan laadukkuus. Lisäksi toiminnanjohtajan palkkaaminen mahdollistaa yhdistyksen toiminnan kehittymisen eteenpäin ja uusien toimintojen lanseeraamisen.

Vuodesta 2013 Kulkurien hallituksen puheenjohtajana toiminut Salla Honkapää oli luonteva valinta toiminnanjohtajan työhön. Honkapäällä on yli kymmenen vuoden kokemus aktiivisesta järjestötyöstä ja hänen tuntemuksensa rescuetyökentällä on vankka. Honkapää on luotsannut yhdistystä määrätietoisesti ja tavoitteellisesti tähän päivään saakka ja hänen työnsä jatkuu sujuvasti toiminnanjohtajan roolissa. Honkapää on edistänyt yhdistyksen työtä monella saralla, ja suunnitellut sekä toteuttanut ansiokkaasti lukuisia projekteja ja kampanjoita. Honkapäällä on pitkän vapaaehtoistyön johtamisen lisäksi tehtävässä vaadittavaa visiota yhdistyksen kehittämiseksi ja luotsaamiseksi kohti tulevaisuuden tavoitteitamme. Toiminnanjohtajan toimenkuvaan kuuluu suunnitella ja hoitaa yhdistyksen taloutta yhdessä yhdistyksen hallituksen kanssa, ohjata päivittäistä toimintaa, vastata sidosryhmien yhteydenpidosta ja edustaa yhdistystä. Pääasiallisiin työtehtäviin Honkapäälle on kirjattu yhdistyksen toiminnan kehittäminen, toimivan yritysyhteistyön rakentaminen ja kehittäminen, jäsenhankintakampanjoiden suunnittelu ja toteutus, verkostotoiminnan ylläpito ja kehittäminen sekä erilaisten kampanjoiden suunnittelu ja rakentaminen. Hallitus asettaa tavoitteet jokaiselle toimikaudelle ja suunnittelee yhdessä toiminnanjohtajan kanssa toimenpiteet niihin pääsemiseksi.

Honkapää aloittaa tehtävässään 13.10.2015. Tehtävä on osa-aikainen, ja sen kesto on kuusi kuukautta. Tämän jälkeen hallitus arvioi sen hetkisen tilanteen ja päättää työn mahdollisesta jatkamisesta.

Uskomme, että toiminnanjohtajan palkkaamisen myötä pääsemme kehittämään yhdistyksen eläinsuojelutoimintaa entisestään.

salla

Salla Honkapää, toiminnanjohtaja, Rescueyhdistys Kulkurit ry

Hallituksen kokoonpanossa muutoksia

Sini Isaksson on noussut hallituksen puheenjohtajaksi varapuheenohtajan paikalta Salla Honkapään erottua hallituksesta.
Varapuheenjohtajaksi hallitus on nimennyt Kaisa Kannisen ja hallituksen varasijalta varsinaiseksi jäseneksi on noussut Nea Goman.
Muut hallituksen jäsenet ovat Maarit Auranen ja Saila Ryytty.